SKAD SIE BIORA GWOZDZIE

Czy powiem cos nowego, stwierdzajac, ze W KAZDYM DOMU CZASEM potrzebny jest gwozdz? Chyba nie. Na przykład, żeby otworzyc szuflade w przedwojennej szafie – gigancie, w ktorej to szufladzie, okazuje się, znalazla się posciel po tym, jak zginela nam 6 miesiecy temu. W tym celu potrzebny jest spory, zagiety gwozdz, bo szuflady kiedys mialy kluczyki, a teraz juz nie. Skad się bierze gwozdzia? No nie wiem jak to jest U LUDZI, ale u nas – gwozdzie biora się z ogniska domowego.

A było tak: kiedy Najdrozszy mój pierwszy raz sprzatal w kominku, to wyrzucil z niego duza torbe popiolu i nie mniejsza torbe gwozdzi.

– Ja wiem – powiedzial do mnie – ze twój dziadek był kowalem, i twój pradziadek był kowalem. I twój tata jest synem twojego dziadka, i tez umialby zrobic podkowe, ale CZY MUSI PALIC W KOMINKU GWOZDZIAMI?…

MUSI! U wnuczki kowala pali się w kominku gwozdziami! Oj wielkie mi co – kawalki drewna z gwozdziami. Z duza iloscia gwozdzi. Za to – jako wnuczka kowala – wiem, co to jest hacel, na przykład. No co? Hanka umie zrobic cycki cygance, a ja wiem, co to hacel, bo przodkow się NIE PRZESKOCZY. I już.

I dlatego u nas gwozdzie biora się wprost z ogniska domowego.

A mój Najdrozszy naprawde jest najdrozszy. Dzis rano przy herbacie SAM, wlasnorecznie, nie pytany, powiedzial tak:
– Obiecuje, ze JUŻ DZIS NA PEWNO skleje to krzeslo.
(Krzeslo się rozlecialo pare miesiecy temu, ale ja mu się nie dziwie – na swój wiek i tak się dobrze trzyma. Kiedy JA będę miala sto lat to nie wiem, czy ktos mnie da rade skleic, jak się rozlece).

Ha! Zobaczymy, czy sklei 😉

0 Replies to “SKAD SIE BIORA GWOZDZIE”

  1. Cycki cygance potrafi zrobic Haniuta.
    KTO SMIE PRZYPUSZCZAC, ze wnuczka kowala nie umie wbijac gwozdzi?
    To byla moja ulubiona zabawa w dziecinstwie.

  2. oj tak tak, juz raz mocowalam sie z szuflada w starej szafie..bez kluczyka..i tylko za pomoca gwodzia mozna ja bylo w efekcie otworzyc 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*